U Kini otkriven potpuni fosil „zmaja“ star 240 miliona godina

Foto: National Museums of Scotland

Međunarodni tim naučnika otkrio je u južnoj Kini prvi kompletan fosil pet metara dugog vodenog reptila iz perioda trijasa koji pripada vrsti "dinocephalosaurus orientalis".

Fosil je star 240 miliona godina i nazvan je „zmaj“ jer ima izuzetno dug vrat, objavio je Bi-Bi-Si. Njegova vrsta prvobitno je identifikovana još 2003. godine.

Nik Frejzer iz Nacionalnog muzeja Škotske, koji je bio dio međunarodnog tima koji je proučavao fosil, rekao je za Bi-Bi-Si da je to prvi put da su naučnici mogli da vide fosil te vrste u cjelosti.

Frejzer je istakao da je to bila veoma čudna životinja koja je imala udove u vidu peraja, a da joj je vrat bio duži od ostatka tijela i repa zajedno.

Dinocephalosaurus 413x620

Grafički prikaz dinocefalosaura

Dug i savitljiv vrat davao je životinji veće mogućnosti u lovu, omogućavajući joj da traži hranu u pukotinama ispod vode.

Šta znamo o ovom drevnom "zmaju"?

Prema istraživanju objavljenom 2004., ovaj dugovrati morski gmaz s očnjacima je vjerovatno lovio ribe i lignje u plitkom moru u današnjoj jugoistočnoj Kini prije više od 230 miliona godina. Kako bi mogao disati, dinocephalosaurus je vjerojatno držao vrat paralelno s površinom vode.

Na temelju rasporeda zuba i očnjaka, izgleda da je stvorenje moglo napadati plijen s čeljustima otvorenim u stranu, poput krokodila. Paleontolog Chun Li s Kineske akademije nauka je nakon otkrića prvog takvog fosila, životinji dao ime dinocephalosaurus orientalis, što zapravo znači - gmaz s Orijenta užasne glave.

Fosil je otkriven u drevnim naslagama krečnjaka u južnoj Kini. Naučni rad u kojem je opisan novopronađeni fosil objavljen je u akademskom časopisu Earth and Environmental Science.