Japanski naučnici izolovali su bakteriju koja razlaže plastiku i koristi je kao izvor energije, što se vidi kao mogući način za neškodljivo uništavanje otpada širom svijeta, objavio je danas američki časopis “Nauka” (Science).

zenski magazin enterijer saveti i ideje plasticna ambalaza oznake 1 6

Novootkrivena bakterija Ideonela Sakaiensis praktično “jede” plastiku, koristeći dva enzima kojima hidrolizuje PET, materijal koji se najčešće koristi za proizvodnju ambalaže za hranu i piće i iza tog procesa ostavlja dvije, za prirodu neškodljive, supstance.

Ovo otkriće moglo bi biti veoma dobra vijest za zaštitu životne sredine, ocjenjuje CNN, navodeći podatak Svjetskog ekonomskog foruma da trećina PET ambalaže u svijetu “zaobilazi” sisteme za prikupljanje i završava u prirodi.

Analiza Svjetskog ekonomskog foruma na koju se poziva CNN pokazuje i to da se samo 14 odsto plastične ambalaže prikupi radi reciklaže, kao i da će u svjetskim morima, ako se ovaj trend nastavi, do 2050. godine biti više plastičnog otpada nego ribe.

Nasmiješi se prirodi

Dozvoljeno je dijeljenje i kopiranje sadržaja ovog portala na druge portale, stranice ili blogove, uz obavezno navođenje izvora.

Da - 30.8%