U dubokim vodama Bahama otkrivena potpuno nova vrsta raka

Foto: Zootax

„Identifikacija nove vrste iz roda Booralana još je jedan primjer kako malo znamo o okeanima i kako još puno toga tek trebamo otkriti. Ovo otkriće može pomoći naučnicima da bolje razumiju biološku raznolikost okeana“, kazao je dr. sc. Oliver Shipley sa Univerziteta Stony Brook u New Yorku.

Istraživači su u dubokim vodama Bahama otkrili jedinstvenu vrstu rakova, identificiranu kao nova vrsta Booralana nickorum iz roda Booralana. Ovo otkriće, detaljno opisano u časopisu Zootaxa, još je jedan primjer da je poznavanje života u okeanima još daleko od potpunog, a proučavanjem uloge nove vrste u dubokomorskim ekosistemima naučnici bi mogli bolje razumjeti biološku raznolikost okeana.

Izopodi su prisutni u svim većim ekosistemima na Zemlji, a mnogi su, poput ove nove vrste, dugi samo nekoliko centimetara. Razvili su se prije više od 300 miliona godina te su posebno važni kao čistači dubokih mora. Ipak, postoje dokazi da mogu napadati žive kralješnjake poput morskih pasa. Ovi jednakonošci takođe mogu živjeti nekoliko godina bez hrane, a čini se da nova vrsta, Booraland nickorum, pokazuje slične osobine otkako je u vodama Bahama otkrivena na dubini većoj od 500 metara.

„Otkriće ove kriptične životinjske vrste naglašava koliko malo znamo o dubokomorskim ekosistemima na Bahamima“, kazao je dr. sc. Oliver Shipley, s Fakulteta za pomorske i atmosferske nauke (SoMAS) na Univerzitetu Stony Brook u New Yorku, prenosi Ekovjesnik.

1705855024.1849

Foto: Oliver Shipley

Shipley vjeruje da morski istraživači još uvijek trebaju puno toga otkriti o životu dubokomorskih ekosistema te da ovo najnovije otkriće „potencijalno predstavlja pravu škrinju sa skrivenim blagom nepoznate bioraznolikosti u ovim vodama.“

Tokom 2019. godine Shipley je sarađivao na istraživanju dubokih voda Exuma Sounda u Bahamskom ostrvu zajedno s inicijativom za istraživanje okeana OceanX i Institutom Cape Eleuthera (CEI) s Bahama. Navedeno istraživanje bilo je tek jedno od nekoliko njih koja su se provodila s ciljem dokumentiranja bioraznolikosti dubokog mora u prethodno neistraženim područjima. Tokom ekspedicije, istraživački tim koristio je uzorke za genetsko sekvenciranje i tako otkrio novu vrstu Booralana nickorum.

Riječ je o drugoj novoj vrsti otkrivenoj u sklopu dugoročnog projekta u Exuma Soundu na Bahamima koji je uglavnom usmjeren na ispitivanje obrazaca bioraznolikosti i strukture hranidbene mreže. Prije nje 2016. godine otkrivena je i opisana vrsta Bathynomus maxeyorum.

Prije ovog otkrića, vjerovalo se da u sjeverozapadnom Atlantskom okeanu postoji samo jedna vrsta iz roda Booralana, i to Booralana tricarinata. Nova vrsta, B. nickorum, razlikuje se po nekoliko morfoloških značajki povezanih s pleotelsonom, krajnjim stražnjim dijelom tijela ili „repom“.

„U Karipskom moru nalaze se brojni dubokomorski ekosistemi koji se mogu smatrati netaknutima, uglavnom skrivenima od antropogenog iskorištavanja, poput dubokomorskog ribarstva i rudarenja“, objasnio je Shipley. „Stoga su vrlo važni za usporedbu učinaka eksploatacije koji se javljaju u manje netaknutim regijama. Međutim, ti sistemi nisu imuni na sve veće uticaje klimatskih promjena i onečišćenja pa je ključno da razumijemo puni opseg bioraznolikosti koju podržavaju ova dubokomorska okruženja.“